Шановні здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники!
Науково-просвітницька лабораторія психолого-педагогічних інноваційних технологій розвитку особистості
Пропонує у вересні-жовтні взяти участь у наступних заходах:
№ з/п | Тема тренінгу | Мета і завдання | Цільова аудиторія |
---|---|---|---|
1. | Тренінг самопізнання та самопрезентації. (За запитом – цикл занять) |
– визначення ресурсів особистості, індивідуальних поведінкових і характерологічних особливостей; – дослідження здатності сприймати унікальність іншої людини, бачити її такою, якою вона є, намагаючись не використовувати “ярлики” та інші бар’єри сприйняття; – навчання самопрезентації. |
Студенти |
2. | “Сприйняття іншої людини” | – допомога в усвідомленні учасниками унікальності людської особистості, особливості нашого сприйняття іншої людини та основних чинників, що впливають на цей процес; – визначення особливостей процесу перцепції та основних помилок сприйняття. |
Студенти |
3. | “Особливості ефективного спілкування”. (За запитом – цикл занять) |
– розвиток вміння самопрезентації у процесі знайомства із незнайомими людьми; – підвищення рівня уважного слухання і розуміння іншого при взаємодії; – визначення основних особливостей спілкування. – формування навичок, необхідних для успішної взаємодії між людьми тощо. |
Студенти |
4. |
“Бар’єри спілкування” |
– розвиток навичок активного слухання; – показ механізмів створення неефективної комунікації; – виявлення чинників, що впливають на спотворення інформації, тренування навичок активного слухання, партнерської взаємодії. |
Студенти |
5. |
“Комунікативні бар’єри. Конфлікти.” |
– дослідження себе як особистості; – вирішення внутрішніх конфліктів, що мають безпосередній вплив на взаємини із оточуючими. – ознайомлення із основними причинами виникнення конфліктів; – усвідомлення позитивних сторін конфлікту; – знайомство із позитивними методами вирішення конфлікту; – оволодіння методами і прийомами вирішення конфліктів. |
Студенти, професорсько-викладацький склад |
6. |
“Спілкуємось продуктивно” |
– ознайомлення учасників із ефективними методами вирішення негативних ситуацій, що можуть виникати при взаємодії з іншими людьми; – допомога учасникам усвідомлення того, що вони є важливою частиною соціуму, який без них втрачає цілісність; – визначення впливу різних ситуацій на виникнення негативних емоцій; – набуття вміння керувати власним емоційним станом; – дослідження різних видів психологічних меж – тілесних, ціннісних, довіри, відкритості між окремими індивідами або групами індивідів; – закріплення навичок ефективної поведінки, усвідомлення того, що те, наскільки вдало будуються взаємини, у значній мірі залежить від нас самих. Допомога в прийнятті на себе відповідальність за власне спілкування, набуття необхідних для цього навичок. |
Студенти, професорсько-викладаький склад |
7. | Тренінг на формування команди (За запитом – цикл занять) |
– розвиток комунікативної компетентності; – набуття навичок, які допоможуть координувати дії в умовах командної роботи; – підвищення ефективності роботи групи; – формування якостей, які необхідні для взаємодії в умовах праці, навчання, вирішенння завдань виробництва тощо. |
Студенти, професорсько-викладацький склад |
Загальні напрями роботи Лабораторії:
- Участь у батьківських зборах. Виступ на тему: “Особливості адаптаційних процесів; як допомогти дитині при зміні форми навчання” (за запитом).
- Участь у кураторських годинах в академічних групах перших курсів (за запитом).
- Надання консультаційної психологічної допомоги для студентів, науково-педагогічних працівників (за запитом).
- Вивчення психологічних особливостей студентів І курсу.
- Робота із представниками студентського самоврядування (1 раз на місяць).
- Профілактика дезадаптаційних процесів у студентів І курсу: проведення тренінгу “Спілкуємось і діємо”.
Ви також маєте змогу обрати будь-яку із зазначених тем:
№ з/п |
Тема тренінгу |
Мета і завдання |
Цільова аудиторія |
---|---|---|---|
1. | Тренінг “Регуляція емоційного стану” (За запитом – цикл занять) |
– Навчальна – надання уявлення про основні поняття і функції саморегуляції, про коло вирішуваних даними засобами проблем. – Практична – розвиток здібностей регуляції емоційного стану, освоєння способів саморегуляції. – Активізація процесу самопізнання; – Навчання різним технікам експрес-регуляції емоційного стану; Підвищення самооцінки та позитивного ставлення до себе і своїх можливостей; – Формування навичок довільного контролю. Основною сферою впливу на тренінгу виступає поведінкова. |
Студенти; професорсько-викладацький склад; адміністрація |
2. | “Толерантність – це свобода у різноманітності” | – дослідження рівня розвитку толерантності учасників, вміння сприйняття людини такою, якою вона є, не намагатися при взаємодії із оточуючими виховувати, виправляти її; – показати значущість толерантної поведінки у взаємодії із оточуючими, навчити учасників конкретних прийомів, що допоможуть розвинути у собі якості толерантної людини; – профілактика виникнення конфлікті на основі різних релігійних, національних та ін. поглядів й уподобань; |
Студенти |
3. | Тренінг впевненості (За запитом – цикл занять) |
– визначення особистісних рис характеру, підкреслення ресурсних рис; – допомога в окресленні тих ситуацій, які викликають страх, тривогу, невпевненість тощо; – розвиток навичок регуляції власних емоційних станів; – допомога у формуванні поведінки,спрямованої на досягнення успіху, а не уникнення невдач; |
Студенти |
4. | “Кольори моїх емоцій”. (За запитом – цикл занять) |
– визначення домінуючих емоційних станів та надання характеристики настрою; – профілактика емоційного вигоряння навичок саморегуляції; – визначення ситуацій та людей, які викликають негативні емоційні стани; – робота із пасивно-негативним емоціями; – усвідомлення власної відповідальності за виникнення будь-яких емоцій. |
Професорсько-викладацький склад, студенти |
5. | “Несколько торопливых слов любви…” (для дівчат) “Лицарство – це в минулому?” (для хлопців). (За запитом – цикл занять) |
– ознайомлення із проблемою гендерних стереотипів; – визначення правил, які сприяють побудові гармонійних взаємин між статями; – формування соціально-позитивного образу чоловіка та жінки; – визначення стану готовності до побудови взаємин; – визначення етичних правил поведінки у взаєминах. |
Студенти |
6. | Тренінг: “Цілі чи мрії” | – формування вмінь правильно ставити цілі та досягати їх; – допомога у процесі правильного формування мети; – розвиток гуманістично та творчо зорієнтованої ціннісно-смислової сфери (прагнення, інтереси, світогляд, ціннісні орієнтації). – усвідомлення різниці між метою та мрією; – визначення здатності особистості до адекватної поведінки у процесі досягнення поставленої мети тощо. |
Студенти |
7. | Тренінг: “Ефективне управління часом (тайм-менеджмент)” | – допомога у самоорганізації та свідомому управлінні часом; – ознайомлення із методиками створення і підтримки робочої атмосфери; – оволодіння навиками делегування повноважень; – ознайомлення із методикою втілення мрії у життя через перетворення у мету; – ознайомлення із власною поведінкою досягнення поставленої мети. |
Студенти, професорсько-викладацький склад |
8. | Тренінг: “Знаємо та реалізуємо свої права” | профілактика злочинної поведінки | Студенти |
9. | Бесіда з елементами тренінгу: “Як поводити себе на екзамені” | профілактика негативних емоційних станів | Студенти |
10. | Моє майбутнє – моя професія | профорієнтаційна робота | Студенти |
11. | Співбесіда при прийомі на роботу: як поводити себе на співбесіді. | профорієнтаційна робота | Студенти |
12. | Тренінг особистісного росту: “Самопізнання та саморозвиток” (За запитом – цикл занять). |
– розвиток психологічної освіченості студентів (засвоєння наукових психологічних знань, необхідних для здійснення творчого самоаналізу та адекватної поведінки). – розвиток гуманістично та творчо зорієнтованої ціннісно-смислової сфери (прагнення, інтереси, світогляд, ціннісні орієнтації). – сприяння узгодженості ієрархії інструментальних та термінальних цінностей студентів, в основі яких лежить визначення пріоритетних цілей життя та засобів (бажаних якостей особистості), за допомогою яких їх можна досягнути. – підвищення рівня рефлексії й самосвідомості, виявлення в процесі практичних занять психологічних та індивідуально-особистісних якостей розкриття можливостей та засобів самовиховання. – набуття навичок рефлексії; – допомога у формування свідомих мотивів успіху, творчої самореалізації. |
Студенти |
13. | Тренінг: “Ефективне керівництво” (цикл тренінгів: менеджмент та навички керівництва; time management, team building; мотивація та ціле покладання тощо) |
– визначення ефективних стратегій керівництва, сучасна практика управління; – вивчення особливостей управління ресурсами, процесами, результативністю (Performance Management), самим собою; – визначення управлінського циклу; – контроль за виконанням; основи контролю; – набуття навичок формування команди із співробітників (team building); – визначення відмінностей між робочою групою, колективом і командою; – вивчення основних закономірностей роботи із “людським фактором” – набуття навичок делегування повноважень; – мотивація; ціле покладання, ознаки мотивуючої мети, вплив цінностей на поточні цілі. |
Професорсько-викладацький склад |
Напрями психодіагностики:
- Визначення особливостей характеру.
- Визначення місця у групі та стану розвитку групи.
- Визначення мотивації, лідерських та комунікативних здібностей.
- Визначення особливостей мислення та емоційного інтелекту.
- Визначення емоційного стану тощо.