1.1. Дане положення підготовлено на підставі Наказів Міністерства освіти і науки України «Положення про психологічну службу в системі освіти України» від 01.07.93 № 230 та «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України» від 02.07.2009 № 616.
1.2. Психолого-педагогічна лабораторія науково-просвітницьких інноваційних технологій розвитку особистості Миколаївського національного аграрного університету (далі – ППЛ НПІТРО) лабораторія кафедри українознавства Миколаївського національного аграрного університету, яка здійснює свою діяльність щодо забезпечення соціального супроводу та психологічного забезпечення навчально-виховного процесу серед педагогічних і науково-педагогічних працівників та студентів.
1.3. Основною метою діяльності ППЛ НПІТРО є психологічне забезпечення навчально-виховного процесу, розвиток і формування професійно-орієнтованої особистості студента за умови збереження психологічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу, посилення розвивального і виховного компонентів системи освіти.
1.4. Основні завдання ППЛ НПІТРО полягають у:
- сприянні повноцінному розвитку особистості студентів, створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- забезпеченні індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку студентів.
1.5.Діяльність ППЛ НПІТРО включає такі основні напрями:
- діагностика – психологічне вивчення студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх груп та колективів, умов навчання та розвитку;
- корекція – здійснення психолого-педагогічних заходів для усунення відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, схильність до правопорушень;
- реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги студентам, педагогічних та науково-педагогічним працівникам, які знаходяться у кризовій ситуації, постраждали від соціальних, технічних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси тощо;
- профілактика – своєчасне попередження відхилень у становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктам та інше;
- консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань виховання студентської молоді,створення психологічних умов для її розвитку, допомога адміністрації в оцінці професійної придатності педагогічних, науково-педагогічних працівників та управлінських кадрів (у разі потреби);
- просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в закладах і установах освіти;
- психологічна експертиза – участь в оцінці нових технологій навчання і виховання молоді, педагогічних інновацій, визначенні доцільності їх впровадження, сприяння розробці та використанню нових діагностичних методик;
- превентивне виховання (через засоби масової інформації, під час навчально-виховного процесу в рамках навчальних програм або як окремого предмета), метою якого є формування у студентів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я;
- психологічна прогностика – створення моделей поведінки групи та особистості, прогнозування психічного розвитку тощо.
1.6. ППЛ НПІТРО функціонує на трьох рівнях:
- науковому – вивчає закономірності психічного розвитку і формування особистості студента з метою розробки методів і методик професійного застосування психологічних знань;
- прикладному – здійснює соціально-психологічне забезпечення процесу навчання і виховання, включаючи розробку навчальних програм, а також забезпечує власне підвищення кваліфікації;
- практичному – забезпечує безпосередню психолого-педагогічну роботу фахівця в умовах даного навчального закладу.
1.7. ППЛ НПІТРО підпорядковується завідувачу кафедри українознавства, ректору Миколаївського національного аграрного університету.
2.1. Працівник ППЛ НПІТРО:
- бере участь в організації освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку молоді, її повноцінного психічного здоров’я;
- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності до навчання в умовах вищого навчального закладу;
- планує та розробляє розвиваючі, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних вікових особливостей студентської молоді;
- сприяє пошуку, добору, розвитку обдарованих студентів, свідомому вибору молоддю діяльності з урахуванням її ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей;
- готує молодь до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- здійснює первинну профілактику алкоголізму й наркоманії, інших шкідливих звичок серед студентів;
- проводить психологічну експертизу й первинну психолого-педагогічну корекцію асоціальної поведінки;
- формує психологічну культуру студентів, науково-педагогічних, педагогічних працівників;
- консультує науково-педагогічних, педагогічних працівників з питань психології, практичного використання її в організації навчально-виховного процесу.
2.2. У своїй професійній діяльності працівник ППЛ НПІТРО повинен:
- керуватись етичним кодексом психолога;
- дотримувати педагогічної етики, поважати гідність особистості, захищати її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя;
- зберігати професійну таємницю, не поширювати відомості, отримані в процесі діагностичної або корекційної роботи, якщо її поширення може завдати шкоди;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, загальну культуру;
- пропагувати психологічні знання;
- будувати свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному контакті шляхом співробітництва з усіма учасниками навчально-виховного процесу.
3.1. ППЛ НПІТРО має право:
- разом із керівництвом університету визначати зміст своєї діяльності з урахуванням державних норм і стандартів;
- здійснення підготовки експрес-інформації, статей науково-педагогічного спрямування;
- брати участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренінгах з питань теорії і практики психології та соціальної роботи.
4.1. Фінансування діяльності ППЛ НПІТРО здійснюється згідно з чинним законодавством.
5.1. Припинення діяльності ППЛ НПІТРО здійснюється наказом ректора Миколаївського національного аграрного університету.
За необхідною допомогою психолога Павлової Ольги Олександрівни можна звернутися до 96 кабінету (гуртожиток №2 – біля головного корпусу, 1 поверх), за номером +380671208709.
54000 Україна м. Миколаїв, вулиця Георгія Гонгадзе 9а,
Гуртожиток №2 Миколаївського національного аграрного університету
96 кабінет 1 поверх
+38(067) 12-08-709 – психолог Павлова Ольга Олександрівна
dovirsa.meni007@gmail.com – on-line скринька довіри