У 1994 році закінчила Миколаївський державний педагогічний інститут. З 1998 р. працює на кафедрі іноземних мов МНАУ, з 2007 р. – старшим викладачем кафедри. У 2017 році захистила дисертацію за спеціальністю «Теорія і методика професійної освіти» та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
Науково-дослідна діяльність проводиться з теми «Експертна діяльність в галузі освіти в німецькомовних країнах ЄС», результати якої відображені у фахових наукових статтях та впроваджуються в освітній процес на практичних заняттях і під час самостійної роботи здобувачів вищої освіти.
- «Іноземна мова (німецька)»
- «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька)»,
- «Ділова іноземна мова (німецька)»,
- «Друга іноземна мова (німецька)».
- Пономаренко Н. Г. Експертиза в освіті: особливості, функції, типи. Освітологія. 2015. №4. С. 61–64.
- ПономаренкоН. Г. Експертна діяльність в галузі шкільної освіти: досвід Німеччини та Австрії. Педагогічний процес: Теорія і практика: зб. наук. праць. Київ: Едельвейс. 2015. № 5–6. С. 125–129.
- ПономаренкоН. Г. Експертна діяльність у вищій освіті Німеччини. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: наук.-метод. журн. Київ: Едельвейс. 2015. № 4. C. 60–63.
- Пономаренко Н. Г. Підготовка експертів з освіти: теоретичний аспект. Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка: наук. журн. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. №81. С. 88–91.
- ПономаренкоН. Г. Аналіз освітніх програм підготовки експертів з освіти в німецькомовних країнах Європейського Союзу. Освітологічний дискурс: електрон. наук. фах. вид. Київ. 2015. № 4 (12). С. 158–165.
- Пономаренко Н. Г. Зміст підготовки експертів з освіти в німецькомовних країнах Європейського Союзу. Педагогічні науки: те2 орія, історія, інноваційні технології: наук. журн. – Суми: Вид-во СумДПУ ім.А. Л. Макаренка. 2015. №6. С. 442–448.
- Пономаренко Н. Г. Форми підготовки експертів з освіти в німецькомовних країнах Європейського Союзу. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2015. № 3. С. 126–130.
- Пономаренко Н. Г. Проблема підготовки експертів з освіти в Україні. Збірник наукових праць Херсонського державного університету: Педагогічні науки. Херсон. 2016. № 70. С. 96–100.
- Пономаренко Н. Г. Експертиза шкільної освіти Німеччини. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Запоріжжя : КПУ, 2018. Вип. 61. Т. 1. С. 180–183.
- Пономаренко Н. Г. Експертиза дошкільної освіти Німеччини. Збірник наукових праць Херсонського державного університету : Педагогічні науки. Херсон, 2019. Вип. LXXXVI. С. 330–334.
- Пономаренко Н. Г. Експертна діяльність в галузі дошкільної освіти: досвід Австрії та Швейцарії. Інноваційна педагогіка: Одеса, 2019. Вип. 9. Т. 2. С. 102–104.
- Пономаренко Н. Г. Підготовка експертів в галузі загальної середньої освіти: досвід Німеччини, Австрії та Швейцарії. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2020. №1. С. 85–-90.
- Німецька мова: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» напряму 6.030601 «Менеджмент». Друга іноземна мова, квітень 2016.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» спеціальності 204 «ТВППТ» денної форми навчання, квітень 2017.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» спеціальності 201 «Агрономія» денної форми навчання, квітень 2018.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» денної форми навчання, квітень 2019.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» денної форми навчання, квітень 2020.
- Німецька мова: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» напряму 6.030601 «Менеджмент». Друга іноземна мова, квітень 2016.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів ступеня вищої освіти «магістр» спеціальності 204 «ТВППТ» денної форми навчання, квітень 2017.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» спеціальності 201 «Агрономія» денної форми навчання, квітень 2018.
- Німецька мова: методичні рекомендації щодо виконання мовних квестів для здобувачів ступеня вищої освіти «бакалавр» спеціальності 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” денної форми навчання, травень 2018.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» денної форми навчання, квітень 2019.
- Німецька мова: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” денної форми навчання, травень 2019.
- Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» денної форми навчання, квітень 2020.
- Німецька мова методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» 072 “Фінанси, банківська справа та страхування” денної форми навчання, травень 2020.
Свідоцтво про реєстрацію авторського права № 91282 : Пономаренко Н. Г. «Німецька мова: методичні рекомендації для здобувачів вищої освіти ступеня «магістр» спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» денної форми навчання. Миколаїв : МНАУ, 2020. 40 с.
- Seminar im Rahmen des ERASMUS+ Programms und der Zusammenarbeit zum Internationalen Masterstudiengang Agrarmanagement (MBA) der Hochschule Weihenstephan-Triesdorf „Deutsch für ausländische Studenten“ . Triesdorf (Deutschland), 2018.
- Cвідоцтво про підвищення кваліфікації СС 00493706/009240-19.Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності. Національний університет біоресурсів та природокористування України. Київ. 05 травня 2019 р.
- Online-Fortbildungsseminar „Motivieren durch berufsbezogene Lerninhalte“, Goethe-Institut, Kiew, 2020.